Carnet DDD
SI CONTRACTA UNA EMPRESA DE CONTROL DE PLAGUES HA DE SABER
![Aplicador de nivel cualificado](Controldeplagues/paneroles/ddd1.jpg)
Quan es contracta una empresa professional de control de plagues, vostè contracta un servei que ha d'adoptar les mesures més adequades per prevenir i/o controlar la plaga, i no es contracta de manera forçosa una aplicació de plaguicides.
La empresa ha d'estar inscrita en el Registre d'establiments i serveis plaguicides per a fer tractaments de desinsectació i desratització.
Només es poden utilitzar els plaguicides registrats i autoritzats pel Ministeri de Sanitat i Consum.
El personal que realitza les aplicacions ha de tenir per obligació el carnet d'aplicador de tractaments DDD, que facilita el Departament de Sanitat i Seguretat Social.
La persona responsable del tractament ha de tenir el carnet d'aplicador de nivell qualificat i el personal auxiliar del tractament, el carnet de nivell bàsic.
El responsable de l'aplicació ha d'informar prèviament del tractament que es durà a terme, incidint especialment del termini de seguretat que cal respectar, i de la necessitat de ventilar el local abans de tornar a utilitzar-lo.
Ha de rebre un document on s'especifiqui, com a mínim, la informació següent:
- Les dades de l'empresa que realitza el tractament (nom i nombre d'inscripció en el Registre)
- Identificació de la superfície o del local que cal tractar.
- Especificació de la plaga a tractar.
- Plaguicides utilitzats: nom, nombre, número de registre i quantitat aplicada.
- Tipus de tractament i tècnica d'aplicació del plaguicida.
- Mesures de precaució i seguretat que s'han de prendre després de l'aplicació.
- Termini de seguretat.
- Dia i hora d'inici i finalització del tractament.
- Nom i signatura del responsable tècnic i data d'expedició del seu carnet d'aplicador de nivell qualificat.